Урок літературного читання В.Нестайко "Суд у цирку"

 

Тема: Не смійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко “Суд у цирку”.

Мета: вдосконалювати навички свідомого, виразного читання;вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження щодо вчинків дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: складові таблиці для розчитування, малюнки для вивчення скоромовки, “чарівна паличка”

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Читання чистомовки-добавлянки

Ма-ма-ма — прийде холодна зима.

Те-те-те — снігу намете.

Ем-ем-ем- саночки візьмем.

Дем-дем-дем- на гірку підем.

2. Робота над скоромовкою.

Під землею тягне кріт

до ведмедя в хату дріт,

щоб весною у барліг

подзвонити зайчик зміг.

3. Розчитування за складовою таблицею.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Виразне читання казки “Чому в морі вода солона?”

Чого навчила нас ця казка?

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Ви вже знайомі з творами відомого українського письменника Всеволода Нестайка. Це цікаві оповідання, казки, повісті про незвичайні пригоди ваших ровесників. З героями його казок теж відбуваються дивовижні події, завдяки чарівним речам. Сьогодні ми прочитаємо уривок з фантастичної повісті В.Нестайка “Чарівні окуляри”.

 Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя про письменника.

- Всеволод Зіновійович Нестайко народився 30 січня 1930 р. в м. Бердичеві на Житомирщині. Коли хлопчику було 3 роки, сім'я переїхала у Київ. Він страшенно хотів швидше вирости, стати великим і дорослим. А коли виріс, то збагнув, що даремно поспішав, дитинство — найпрекрасніша, найщасливіша пора людського життя. І так захотілося повернутися назад, у дитинство. Та нема у часу дороги назад. І все ж таки Всеволод Зіновійович знайшов цю дорогу. Він подумки повертався у дитинство — почав писати для дітей веселі й мудрі книги.

За 50 років у дитячій літературі видано близько 30 книжок оповідань, казок, п'єс.

Найвідоміші з них “Тореадори з Васюківки”, “Незвичайні пригоди в лісовій школі”. Книги перекладені 20 мовами.

2. Опрацювання твору “Суд у цирку”

1. Прогнозування за заголовком

2. Словникова робота.

Айн, цвай, драй- 1,2,3 німецькою.

Зіщулитися — зігнутися, ніби зменшитися

3. Читання слів “луною” за вчителем.

Веснянкуватого, розперезався, одчепись, перезирнулися, однаковісіньких,

найдемократичніший, здоровенний, навпочіпки, зіщулився, відчайдушно, страждання, не мстив, найсправедливіший.

4. Комбіноване читання тексту(учитель-учні)

5. Перевірка перших вражень.

- Чи справдилося ваше передбачення щодо змісту казки?

- Назвіть дійові особи казки.

- Що здалося смішним?сумним?З ким би ви хотіли потоваришувати?

6. Повторне читання казки. Гра “Чарівна паличка”(читає учень, до кого на парту потрапила)

Ви будете читати “ланцюжком”- перед ким на парті опиниться ця чарівна паличка”

7. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

- Яким був новачок?Знайдіть його опис.

- Чому Ромка почав насміхатися над Рудиком?

- Якою була реакція Рудика?

- Чому хлопчики опинилися у Рудограді?

- Чим пояснюється така назва міста?Прочитайте.

Які фантастичні перетворення відбуваються?

Які чарівні предмети згадуються?Знайдіть абзаци,в яких це сказано.

Чи справедливим був суд над Ромкою?

8. Словесне малювання.

- Що буде далі?

9. Прогнозування 2 частини.

- Який малюнок ви б намалювали?

10. Підсумкова бесіда.

- Як називається велика тема, яку продовжуємо вивчати?

- Який твір прочитали? Жанр? Хто автор?

-Що нового ви дізналися про життя і творчість В.Нестайка?

- Кому віддасте своє читацьке серденько?

- Хто автору?Поясніть, чому?Хто героям?А хто своїм товаришам за роботу на уроці читання?

V. Домашнє завдання.

Переказувати 1 частину казки.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар