Тема: Правила безпечного поводження з
вогнем під час відпочинку на природі.
Мета: актуалізувати правила безпечного
поводження з вогнем під час відпочинку, вчити правил поведінки в екстремальних
ситуаціях; розвивати пам'ять, винахідливість; виховувати дбайливе до природи,
почуття відповідальності.
Обладнання
і матеріали:
ілюстрації за темою, аркуші паперу, олівці, фломастери, маркери, аркуші
крапельки, свічка.
Хід тренінгу
1.
Знайомство.
Продовжіть фразу : “Я люблю відпочивати в лісі, бо...”.
2. Очікування.
- Сьогодні
ми проводимо заняття-тренінг “ Правила безпечного поводження з вогнем під час
відпочинку на природі”. Напишіть ваші очікування на крапельках.
3.
Зворотний зв'язок. По черзі назвати причини пожежі в лісі.
4.
Інформаційне повідомлення вчителя: “Лісова пожежа — страшне лихо”.
Відповідно
до статистики 97% лісових пожеж виникають з вини людини і тільки 3 % - від
блискавок.
Викликати
пожежу в лісі може:
-
непогашене багаття;
-
запалений сірник;
-
господарські роботи в лісі;
-
шматочок скла.
Фахівці
поділяють пожежі на нижні, верхні і підземні (торф'яні).
Нижня
пожежа: горять нижні частини дерев, трава, кущі.
Верхня
пожежа можлива під час сильного вітру. Вітер розносить іскри, що підпалюють
ліс.
Торф'яна
пожежа рухається повільно, але особливо небезпечна несподіваним проривом вогню
з-під землі.
Як же
уникнути пожеж в лісі?
Не можна
розпалювати багаття у хвойних молодняках, просіках, поблизу сухої трави,
особливо при сильному вітрі.
Для
розведення багаття слід пошукати місце на піщаній чи гальковій косі біля річки, озера. Якщо ж
ви вирішили розпалити вогнище на галявині, то потрібно обкопати місце смугою не
менш пів метра і прибрати всі речі, що можуть зайнятися. Залишаючи місце
відпочинку, необхідно ретельно загасити багаття.
Що
робити, коли вогонь став некерованим?
Лісові
пожежі повинні гасити тільки дорослі. Якщо ви побачите пожежу в лісі, то
потрібно негайно тікати від неї.
5.
Руханка
Учасники
стають у коло й повторюють рухи за тренером:
На
галявині вогнище,
полум'я
стелиться низько-низько (присідають).
Далі
вогнище розгоряється (піднімаються)
і полум'я
колихається (показують руками).
Ми взяли
водичку прямо із кринички (нахиляються).
Полили,загребли(імітація
руками)
І з
галявини пішли (крокують).
6.
Робота в групах.
За
ілюстраціями до теми 4 групи обговорюють
небезпечні ситуації, які можуть виникнути у лісі.
1-
Доведіть, що на третьому малюнку зображено, як правильно розпалювати багаття.
2- Що
повинні були зробити люди, перш ніж піти з лісу?
3- Чому
не можна підпалювати суху траву?
4 - Як потрібно
рятуватися від лісової пожежі?
Створюють
екологічні знаки по боротьбі з пожежею в лісі та презентують їх.
7.
Зворотний зв'язок.
-
Проаналізуйте свої очікування на крапельках. Якщо вони справдилися, загасіть
ними вогнище, якщо ні або виявилися недоречними — приберіть з плаката, вони
просто випарувалися.
8.
Прощання.
Запалити
свічку і передавати один одному по колу з теплими побажаннями.
Немає коментарів:
Дописати коментар