неділю, 20 березня 2022 р.

Тренінг "Безпечний відпочинок на природі"

 

Тема: Правила безпечного поводження з вогнем під час відпочинку на природі.

Мета: актуалізувати правила безпечного поводження з вогнем під час відпочинку, вчити правил поведінки в екстремальних ситуаціях; розвивати пам'ять, винахідливість; виховувати дбайливе до природи, почуття відповідальності.

Обладнання і матеріали: ілюстрації за темою, аркуші паперу, олівці, фломастери, маркери, аркуші крапельки, свічка.

Хід тренінгу

1. Знайомство. Продовжіть фразу : “Я люблю відпочивати в лісі, бо...”.

2.  Очікування.

- Сьогодні ми проводимо заняття-тренінг “ Правила безпечного поводження з вогнем під час відпочинку на природі”. Напишіть ваші очікування на крапельках.

3. Зворотний зв'язок. По черзі назвати причини пожежі в лісі.

4. Інформаційне повідомлення вчителя: “Лісова пожежа — страшне лихо”.

Відповідно до статистики 97% лісових пожеж виникають з вини людини і тільки 3 % - від блискавок.

Викликати пожежу в лісі може:

- непогашене багаття;

- запалений сірник;

- господарські роботи в лісі;

- шматочок скла.

Фахівці поділяють пожежі на нижні, верхні і підземні (торф'яні).

Нижня пожежа: горять нижні частини дерев, трава, кущі.

Верхня пожежа можлива під час сильного вітру. Вітер розносить іскри, що підпалюють ліс.

Торф'яна пожежа рухається повільно, але особливо небезпечна несподіваним проривом вогню з-під землі.

Як же уникнути пожеж в лісі?

Не можна розпалювати багаття у хвойних молодняках, просіках, поблизу сухої трави, особливо при сильному вітрі.

Для розведення багаття слід пошукати місце на піщаній  чи гальковій косі біля річки, озера. Якщо ж ви вирішили розпалити вогнище на галявині, то потрібно обкопати місце смугою не менш пів метра і прибрати всі речі, що можуть зайнятися. Залишаючи місце відпочинку, необхідно ретельно загасити багаття.

Що робити, коли вогонь став некерованим?

Лісові пожежі повинні гасити тільки дорослі. Якщо ви побачите пожежу в лісі, то потрібно негайно тікати від неї.

5. Руханка

Учасники стають у коло й повторюють рухи за тренером:

На галявині вогнище,

полум'я стелиться низько-низько (присідають).

Далі вогнище розгоряється (піднімаються)

і полум'я колихається (показують руками).

Ми взяли водичку прямо  із кринички (нахиляються).

Полили,загребли(імітація руками)

І з галявини пішли (крокують).

6. Робота в групах.

За ілюстраціями  до теми 4 групи обговорюють небезпечні ситуації, які можуть виникнути у лісі. 

1- Доведіть, що на третьому малюнку зображено, як правильно розпалювати багаття.

2- Що повинні були зробити люди, перш ніж піти з лісу?

3- Чому не можна підпалювати суху траву?

4 - Як потрібно рятуватися від лісової пожежі?

Створюють екологічні знаки по боротьбі з пожежею в лісі та презентують їх.

7. Зворотний зв'язок.

- Проаналізуйте свої очікування на крапельках. Якщо вони справдилися, загасіть ними вогнище, якщо ні або виявилися недоречними — приберіть з плаката, вони просто випарувалися.

8. Прощання.

Запалити свічку і передавати один одному по колу з теплими побажаннями.

Немає коментарів:

Дописати коментар