понеділок, 21 березня 2022 р.

Літературне читання В.Сухомлинський "Флейта і Вітер"

 

Тема: Василь Сухомлинський “Флейта і Вітер”

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю В. Сухомлинського; вдосконалювати навички правильного, свідомого читання; збагачувати активний словник учнів; розвивати вміння робити висновки та узагальнення, висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати творчу уяву молодших школярів, їхню фантазію; виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: картинковий план, малюнки для вивчення скоромовки, складові таблиці, картки з деформованими словами, аркуші з написами для гри”Лабіринт”, кольорові питання.

Хід уроку

І. Організація класу.

Емоційне налаштування на урок

- Діти, усміхніться до мене, подаруйте посмішку один одному, і тоді ми з гарним настроєм почнемо урок.

Усміхніться всім навколо:

Небу,сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День тобі веселим буде!

- На уроці ми будемо працювати за картинковим планом.

ІІ. Мовленнєва розминка.

1. Робота над чистомовкою.

Цям-цям-цям — важко взимку горобцям,

Ти-ти-ти -  їм зерняток не знайти.

Ти-ти-ти -  треба крихт їм принести,

ати-ати-ати — щоб їм під стріхою дрімати.

Ички-ички-ички — тут же скачуть і синички,

ів-ів-ів — доганяють горобців.

Ди-ди-ди — будуть довго холоди?

Ни-ни-ни — чи діждемося весни?

2. Робота над скоромовкою (вивчення за допомогою графічних асоціацій)

Їхав грудень возом,

Віз мішок морозу,

До морозу криги,

А до криги снігу.

3. Робота за складовою таблицею

4. Робота в парах з деформованими словами(картки)

ІІ. Актуалізація опорних знань. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

1. Гра “Подолай лабіринт”

Підпис: сиПідпис: льПідпис: ВаПідпис: нсьПідпис: млиПідпис: СуПідпис: хоПідпис: кий- Прочитайте слова і ви дізнаєтеся, з яким письменником ми зустрінемося сьогодні на уроці.

 

 

 

2. Вправа “Коло знань”

- Що ви знаєте про В.О.Сухомлинського?

- Які твори вже читали?

3. Розгадування загадки.

Рукавом махнув — дерево зігнув.(вітер)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Прогнозування.

-  Твір, який ми сьогодні прочитаємо, називається “Флейта і Вітер”.

Що таке флейта?(демонстрація малюнка)Спробуйте здогадатися, який жанр цього твору?Чому вирішили, що казка?Спробуємо спрогнозувати, про що буде ця казка?

Що прогнозуємо?

Чи справдився прогноз?

Чому?

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Словникова робота.

Негода       жайворонок

стріха        не підкоряється

залюбки

2. Знайомство зі змістом казки.

Самостійне мовчазне читання казки учнями.

3. Перевірка первинного сприймання казки.

- Чи сподобалася вам казка?Чи справдився наш прогноз щодо змісту нової казки?(обговорення)

4. Повторне читання ланцюжком.

Читає учень, на парту якого потрапила сопілочка.

5. Взаємні питання. Робота за кольоровими питаннями.

(орієнтовні питання:

Хто сидів на лавці?

Де сидів?На чому грав?

Хто прислухався до його пісні?

Хто з подивом слухав гру?

Про що грав Музикант?

Куди пішов?

Хто вирішив пограти?Чому?

Як грала флейта?

Про що задумався Вітер?Чому вона не підкорилася?)

6. Гра “Знайди і прочитай”

Учитель читає початок речення, учні повинні знайти кінцівку речення у підручнику і прочитати.

7. Робота над мораллю казки. Підбір заголовка у вигляді прислів'я.

- Як і кожна казка, ця теж має свою мету. Що хотів нам сказати  Василь Сухомлинський?

- Яке прислів'я відповідає цій казці?Яке з них  може  стати заголовком?

Ще не той музика, хто в дудку дме.

Вік живи, вік учись.

8. Творчий переказ.

-Уявіть, що Музикант почув, як грав на флейті Вітер. Як би він розказав про цю історію?А Вітер?А якщо заговорить флейта?

9. Словесне малювання.

- До цієї казки немає малюнка. Що ви  намалювали б?

V. Підсумок уроку.

- Ось і підійшов до завершення наш урок. Чи сподобався він вам?

- Кому б ви віддали читацьке серденько?Хто автору?(поясніть, чому?)

Хто — героям?А хто — своїм товаришам за  роботу на уроці читання?

IV. Домашнє завдання.

Розповідати казку від імені героїв, намалювати ілюстрацію.

Немає коментарів:

Дописати коментар